Descrizione |
Nota
| Scriba: Johannes Parvus, assemblato da Parvus in 1563 |
Nota di bibliografia
| Anderson, Michael A., 'The one who comes after me: John the Baptist, Christian Time, and symbolic techniques', in Journal of the American Musicological Society 66 (2013), 639-708. |
Nota di bibliografia
| Bautier-Regnier, A.-M. 'Jachet De Mantoue (Jacobus Collebaudi) V. 1500-1559: Contribution à l'étude du problème des Jachet au XVIe siècle', in: Revue belge de musicologie 6 (1952), pp. 101-19. |
Nota di bibliografia
| Böker-Heil, N. Die Motetten von Philippe Verdelot (Ph.D. diss., Johann Wolfgang Goethe Universität, 1967). |
Nota di bibliografia
| Boorman, S., Ottaviano Petrucci: A Catalogue Raisonné (Oxford, 2006). |
Nota di bibliografia
| Brauner, Mitchell P., 'Music from the Cappella Sistina at the Cappella Giulia', in The Journal of Musicology 3 (1984), 287–311. |
Nota di bibliografia
| Brauner, Mitchell P., The Parvus Manuscripts: A Study of Vatican Polyphony, ca. 1535 to 1580 (Ph.D. diss., Brandeis University, 1982), pp. 370 (Datazione), 386-99. |
Nota di bibliografia
| Census-Catalogue of Manuscript Sources of Polyphonic Music 1400-1500, Neuhausen-Stuttgart, 1979-1988 [Renaissance Manuscript Studies, 1], IV, p. 43-44. |
Nota di bibliografia
| Fitch, F., Renaissance Polyphony (Cambridge University Press, 2020). |
Nota di bibliografia
| Jas, E., 'What Other Josquin?', in Early Music History 33 (2014), 109-42. |
Nota di bibliografia
| JRP online 2010-, Rodin, J. (dir.), The Josquin Research Project [https://josquin.stanford.edu/] |
Nota di bibliografia
| Kempers, K. P. Bernet, 'Text und Proportionsvorschrift zugleich: die Motette "Me oportet minui" von Clemens non Papa', in Musicae Scientiae Collectanae: Festschrift Karl Gustav Fellerer zum siebzigsten Geburtstag am 7. Juli 1972 (Köln, 1973), 47-49. |
Nota di bibliografia
| Kidger, David M., Adrian Willaert: A Guide to Research (New York, 2005). |
Nota di bibliografia
| Kirsch, W., Die Motetten des Andreas de Silva: Studien zur Geschichte der Mottette im 16. Jahrhundert (Tutzing, 1977). |
Nota di bibliografia
| Llorens Cisteró, José M., Capellae Sixtinae Codices (Città del Vaticano, 1960). |
Nota di bibliografia
| Lowinsky, E., The Medici Codex of 1518: A Choirbook of Motets Dedicated to Lorenzo De' Medici, Duke of Urbino, 3 vols. (Chicago, 1968). |
Nota di bibliografia
| Lowinsky, E., 'A Newly Discovered Sixteenth-Century Motet Manuscript at the Biblioteca Vallicelliana in Rome', in Journal of the American Musicological Society 3 (1950), 173-232. |
Nota di bibliografia
| Macey, P., 'Jean Mouton: Canon, Cantus Firmus, and the "Combinative Impulse" in Motets for Five Voices', in Journal of the Alamire Foundation 10 (2018), 237-90. |
Nota di bibliografia
| Odoj, W., 'Costanzo Festa’s (?) motet "O Altitudo Divitiarum'" Re-examined: New Suggestions regarding its Source Context, Attribution and Function', in Muzyka 3 (2017), 55-70. |
Nota di bibliografia
| Perkins, Leeman L., 'Josquin's Qui habitat and the Psalm Motets', in Journal of Musicology 26/4 (2009), 512-65. |
Nota di bibliografia
| Répertoire International des Sources Musicales (Rism, https://rism.info, ID 857000024). |
Nota di bibliografia
| Rodin, J., Josquin's Rome: Hearing and Composing in the Sistine Chapel (Oxford, 2012). |
Nota di bibliografia
| Sherr, R., 'Petrucci and the Problem of Planxit autem David', in Giulio Cattin and Patrizia dalla Vecchia (ed.), Venezia 1501: Petrucci e la stampa musicale (Venice, 2005), 351-73. |
Nota di bibliografia
| Sherr, R., 'The Medici Coat of Arms in a Motet for Leo X', in Early Music 15 (1987), 31-35. |
Nota di bibliografia
| Stevenson, R., Spanish Cathedral Music in the Golden Age (Berkeley, 1961). |
Nota di bibliografia
| Wegman, Rob C., 'The Other Josquin', in Tijdschrift van de Koninklijke Vereniging Voor Nederlandse Muziekgeschiedenis 58/1 (2008), 33-68. |